Referanslarımız

Proje Adı

BT Hizmet Yönetimi

Çözüm Portföyü

ITIL Süreçlerinin Değerlendirilmesi

TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.

İhracatımızın Bayrak Markası Tofaş,
Kalite ve BT Hizmet Yönetimi ile Rakipsiz

BT Bilgi, 10 yıldır kesintisiz iş gören ve sürekli yenilenen Tofaş BT Hizmet Yönetimi kapsamında, ITIL süreçlerinin değerlendirilmesinden (ITIL Assesment), Koç Sistem entegrasyonuna; problem, değişiklik, zaman ve talep yönetimi gibi çeşitli süreçlerden, SLA OLA yapılandırmasına kadar olan birçok hizmeti, kendi uzmanlık ve danışmanlık potansiyeli ile destekleyerek şirketin olağanüstü dinamizmine katkıda bulunuyor. Yaklaşık 18 bini aşkın Tofaş veri merkezi kullanıcısı için Tofaş Hizmet Masası, her gün onlarca talebe yanıt üreten güçlü bir çekim merkezi oluşturuyor

Otomotiv sanayiimizin öncü markalarından Tofaş, bugün Türkiye’de üretimi gerçekleştirilen her beş araçtan birini üretirken, gerek üretim gücü, gerekse ihracat performansı itibarıyla ekonominin gurur markalarından biri olmayı sürdürüyor. 2013 itibarıyla Avrupa pazarlarında yaşanan daralmaya rağmen, Tofaş, ihraç pazarlarını çeşitlendirme stratejisi kapsamında bir önceki yıla göre ihracat hacmini bir önceki yıla göre yüzde 3 oranında artırdı ve Türkiye’nin üçüncü büyük otomotiv ihracatçısı olarak ağırlığını bir kez daha ortaya koydu.

2013’te Tofaş tarafından üretilen Linea modeli 37 bin 537 adetle Türkiye pazarında en çok satılan otomobil, Doblo modeli ise 22 bin 443 adetle segmentinde en çok satılan hafif ticari araç olma başarısını gösterirken. Tofaş hafif ticari araç pazarında yüzde 25,1 pazar payı ile 2’nci olurken, toplam satışlarda 4’üncü sırada yerini aldı.

7 milyon TL’nin üzerindeki 2013 cirosuyla Tofaş’ın pazardaki liderliğinin ana kaynağını yenilikçi teknolojilere yaptığı yatırımlar ve ihracatta gösterdiği ivme oluşturuyor. Marka, 2006’da başlattığı WCM – Dünya Klasında Üretim Programı’yla 2013’te tüm Fiat fabrikaları arasında “Altın Seviye”ye yükselirken, Avrupa Birliği İş Sağlığı ve Güvenliği Ajansı, Tofaş’ın, “Adım Adım İş Güvenliği” projesine en iyi uygulama ödülü verdi.

Tofaş’ın istikrarlı ve sağlıklı büyümesine uzun yıllar destek verme fırsatı bulan BT Bilgi Teknolojileri, bu süre zarfında kurumun BT Hizmet Yönetimi çabasına katkısını sürdürmenin mutluluğunu yaşıyor. BT Bilgi, 10 yıldır kesintisiz çalışan ve sürekli yenilenen Tofaş BT Hizmet Yönetimi kapsamında, ITIL süreçlerinin değerlendirilmesinden (ITIL Assesment), Koç Sistem entegrasyonuna; problem, değişiklik, zaman ve talep yönetimi gibi çeşitli süreçlerden, SLA OLA yapılandırmasına kadar olan birçok hizmeti, kendi uzmanlık ve danışmanlık potansiyeliyle sunarak şirketin dinamizmine katkıda bulunuyor.

 

 

İHTİYAÇ

 

BT Hizmet Yönetimi

BT Bilgi veTofaş birlikteliği, 2004 yılında Hizmet Masası desteğiyle başladı. Veritabanı ile birlikte altı sunucu üzerinde koşan ve CA Service Desk Manager teknolojisinden güç alan Tofaş Hizmet Masası’nın, zaman içinde bayiler tarafından kullanılması ve hem dış, hem de iç kullanıcılar için tek bir arayüz haline gelmesi ile hizmet süreçleri giderek derinleşti.

Veri merkezleri kurumlar içinde, diğer birimlerden yalıtık ve sadece teknik çözümler üreten iş birimleri olmaktan giderek uzaklaşıyor. BT profesyonelleri ise veri merkezinin, artık kurumun iç ve dış müşterilerine onların istedikleri gibi, işlerini kolaylaştıracak, çok daha nitelikli, ölçülebilir ve süratli hizmet vermesini istiyor.

Şu an yan sanayii ve bayileri ile birlikte 30 farklı kategoride tanımlı 18 bini aşkın kullanıcı Tofaş Hizmet Masası’nda faydalanırken, son bir yıllık süreçte Tofaş Hizmet Masası üzerinden ürün ya da hizmetlerle ilgili 67 binden fazla talebe, öneri ve şikayet bağlamında 48 bin talebe ve 6 bin 700 değişiklik talebine, yaklaşık 8 bin sistem yapılandırma isteğine yanıt üretilmiş.

BT Bilgi hizmet yönetiminin diğer aşamalarında da Tofaş’ın iş süreçlerine katkıda bulunuyor: Örneğin, zaman yönetimi projesi ile veri merkezi çalışanlarının yaptıkları işleri girebilecekleri ve raporlamaların ortaya çıkması, arzulanan şeffaf BT yönetimine destek verirken, bugün Tofaş tarafından planlanan işlerin akışı, sistem üzerinden otomatik olarak gerçekleşiyor.

 

 

SONUÇ

 

İlk Adım Sürdürülebilir Kalite

BT Bilgi Teknolojileri’nin Tofaş’taki deneyimini ve hizmetlerini özetleyen BT Bilgi Hizmet Planlama Yöneticisi Barış Işıklılar, şunları söylüyor:

“BT Hizmet Yönetimi, tanım olarak, bir organizasyonun iş gereksinimlerine yanıt veren öncelikli BT hizmetlerinin sunumunu gerçekleştirmek ve desteğini vermektir. Biz de BT Bilgi olarak, ülkemizin yüzakı üreticilerinden ve ihracatçılarından Tofaş’ta, işin verimliliği ve çıktılarına katkıda bulunmaktan, başka bir ifadeyle teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak toplam kalitenin artışını hedefleyen profesyonellere destk olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İyi planlanmış bir BT Hizmet Yönetimi ile ortaya çıkan iş kalitesinin, kurumlara, iş süreçlerinde verimlilik, çalışan verimliliğinde artış, maliyetlerin azalması ve dolayısıyla pazarda ciddi rekabet avantajı elde etmek şeklinde geri döneceği kesin bir olgudur. Tofaş ise bunun en önemli pratiklerinden biri olarak sektörüne öncülük etmektedir. BT Bilgi’nin ITSM danışmanlığı ve uzmanlık desteği ile Tofaş’ta birçok iş sürecine önemli katkılarda bulunduk. Tofaş’ın bir dünya markası olarak teknoloji yatırımlarındaki liderliği ve müşteri memnuniyetine yönelik yaptığı yatırımlarla daha çok uzun süreler, dış pazarlarda Türkiye’yi başarıyla temsil edeceğine inanıyor; sürdürülebilir kalite anlayışını uzun yıllar başarıyla ayakta tutan bu markamıza destek vermekten büyük gurur duyuyoruz”.

Yenilikçilik İşin Doğasında Var

Geniş kapsamda ve BT hizmetlerindeki kalite artışıyla bugün üretim döngüsünü günden güne mükemmelleştiren Tofaş’ın BT vizyonu hakkında konuşan Tofaş CIO’su Hakan Korkmaz, mevcut durum hakkında ve geleceğe ilişkin öngörülerini söyle ifade etti:

“Koç Grubu’nun otomotiv sektöründeki bayrak markalarından Tofaş, yenilikçi üretimi, düzenli teknoloji yatırımları ve dış pazarlardaki büyük başarısı ile Türkiye’nin gururu olmayı sürdürüyor. Geçen yıl Türkiye’nin 370 bin adede ulaşan otomotiv ihracatı içinde yüzde 45 pay alan Koç Grubu markaları arasında Tofaş, özellikle yenilikçi teknoloji yatırımlarıyla sürücülere güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi yaşatmayı hedefliyor. “2013 yılında En Çok Yerli Patent Başvurusu Yapan Firmalar” sıralamasında 6’ncı sırada yer alan Tofaş, aynı zamanda AB 7. Çerçeve Programı içinde üretim teknolojileri alanında Proje Koordinatörlüğü rolü üstlenen ilk Türk firması oldu. Güvenli trafik için araçlar arası haberleşme teknolojilerinin geliştirilmesini hedefleyen “C24Safety” isimli CelticPlus/Eureka Ar-Ge projesinde de yer alan Tofaş, tüm yatırımlarını sürdürülebilir kalite anlayışı doğrultusunda devam ettirmektedir.

Tofaş’ın bilgi teknolojileri alanındaki çalışmalarını da bu kapsamda ele alıyor ve projelerimiz ile iş süreçlerinde hata oranını azaltmayı ve kalite çıtamızı daima yüksek tutmayı hedefliyoruz. Bu anlamda bize destek veren işortaklarımızdan BT Bilgi ile gerçekleştirdiğimiz BT Hizmet Yönetimi süreçlerindeki yenilikler, bayilerimiz başta olmak üzere tüm çalışanlarımızın kesintisiz ve performanslı bir altyapı üzerinde verimli çalışmaları ve üretkenliklerini artırmak için sağlam bir zemin sağlıyor.

İletişim

Mesajınızı yazın.

Aramak istediğinizi yazın ve Enter tuşuna basın