Başarı Hikayesi, Referans, Referanslarımız

Proje Adı

BT Hizmet Katalogu

Çözüm Portföyü

BT Servis Yönetimini Merkezileştirme ve Yalınlaştırma

Yapı Kredi

Yapı Kredi Hizmetin Lideri Olduğunu Yine Kanıtladı

Yetmis yıllık geçmisi ve köklü gelenegi ile Yapı Kredi, bugün 9,7 milyon müsterisine en son teknolojileri ve alternatif kanalları kullanarak çok sayıda bankacılık ürünü sunuyor.

Bankanın gelismis teknolojik altyapısı üzerinden sunulan Bilisim Teknolojileri servislerinin yönetimini merkezilestirmeyi hedefleyen BT Hizmet Katalogu projesinde, BT Bilgi Teknolojileri de sektörün çıtasını yükselten önemli bir sınav verdi.

 

 

İHTİYAÇ

 

Bankanın Hizmet Kataloğu’ndaki 100’ü aşkın servisten 12 bin çalışan faydalanıyor

Yapı Kredi BT Hizmet Katalogu projesinin ilk fazı 2012 yılının üçüncü çeyreginde basladı. BT Bilgi Teknolojileri’nin sundugu çözüm dogrultusunda ve danısmanlık destegi ile bu fazda yaklasık 40 servisi baslatan Yapı Kredi Bilisim Teknolojileri Yönetimi, bir yıl sonra ikinci faza devam etti. Bugün banka genelinde sunulan tüm hizmetleri biraraya getiren Yapı Kredi BT Hizmet Katalogu’ndaki 100’ü askın servis, su anda çesitli is departmanlarının taleplerine anında yanıt verebiliyor.
BT hizmet yasam döngüsüne yönelik çesitli çözümler sunan BT Bilgi Teknolojileri’nin uzman ve danısmanlarının destegi ile Yapı Kredi BT Altyapı Gelistirme Araçları Ekibi, her geçen gün yeni ihtiyaç ve talepler dogrultusunda servislerin tasarımını, sunumunu ve testlerini yenilemeyi sürdürüyor.

BT Bilgi Teknolojileri Hizmet Planlama Yöneticisi Barıs Isıklılar, BT Hizmet Katalogu projesi hakkında sunları söylüyor:

“Yapı Kredi müşterisine daha iyi hizmet sunma hedefine yönelik yatırımları ile sadece Türkiye’nin değil, Avrupa’nın da önde gelen finans kurumları arasında yer alıyor. BT Hizmet Kataloğu oluşturmak gibi zorlu bir projede, BT Bilgi Teknolojileri ekibi olarak, bankanın derin teknoloji bilgisine sahip ve müşteri isteklerini çok iyi analiz eden yöneticileri ve çalışanlarıyla uyumlu bir birliktelik oluşturmanın avantajlarını yaşadık. Bankanın çeşitli iş birimlerinde kaliteye odaklı yöneticilerin ve çalışanların Help Desk üzerinden talep ettiği BT servisleri, kısa bir sürede Hizmet Kataloğu içinde daha da zenginleştirilmiş olarak sunulmaya başladı. Yapı Kredi BT Hizmet Kataloğu üzerinde yer alan 100’ün üzerindeki BT servisine bugün bankanın tüm departmanlarında ve lokasyonlarında operasyondan sorumlu yöneticiler, yetkileri dahilinde erişebiliyor. Yapı Kredi’nin tüm çalışanlarına, Türkiye’nin dinamizmine en iyi örneklerden biri olan bu projede bizlere gösterdikleri ilgi ve destek için şükran borçluyuz. BT Bilgi Teknolojileri, uzun yıllardır, gerek finans, gerekse diğer sektörlerde BT hizmetlerine yönelik yenilikçi çözümler sunmakta ve Yalın İş, Yalın Teknoloji mottosu ile hizmet yönetimindeki başarı çıtasını her geçen gün daha da yükseltiyor. Bu çerçevede Yapı Kredi’de süren projenin sonuçlarının çalışanlar ve müşteriler üzerindeki olumlu etkisine birebir tanık olmaktan büyük bir gurur duyuyoruz.”

 

 

SONUÇ

 

Katma Degerli Hizmetlerde Lider

Genis cografi dagılımı ve çok kanallı hizmet agı ile 9,7 milyon müsteriye hizmet sunan Yapı Kredi, ürün ve hizmetlerini, 3 bin adet ATM, 3,2 milyon müsteriye sahip yenilikçi internet bankacılıgı, yüzde 10,9 pazar payı ile öncü mobil bankacılıgı, yılda 42 milyonu asan müsteri kontagı ile ödüllü iki çagrı merkezi ve 456 bin POS terminalini içeren gelismis alternatif dagıtım kanalları üzerinden sunuyor.
Toplam bankacılık islemlerinin yüzde 83’ünü ise sube dısı kanallar aracılıgıyla gerçeklestiren Yapı Kredi, katma deger yaratan ürün ve hizmet alanlarında öncü konumunu sürdürüyor. Kredi kartı alanındaki uzun süreli liderligini, kredi kartı bakiyesinde yüzde 20,6, kredi kartı cirosuna göre yüzde 17,7 ve kredi kartı adedine göre yüzde 17,8’lik pazar payı ile sürdürüyor.

Yapı Kredi, yenilikçiligine ayak uyduran teknoloji yatırımlarıyla her geçen gün katma degerli hizmetlerini artırırken bu paralelde kurum genelinde sunulan servislerin sayısını da artıyor.

Yapı Kredi BT Altyapı Gelistirme Direktörü Hakkı Erdogan, BT Hizmet Katalogu projesi hakkında su degerlendirmede bulunuyor:

“Yapı Kredi olarak teknoloji yatırımlarımızı uzun vadeli olarak gerçekleştiriyoruz. Bu anlamda bankamızın dünya klasmanında rekabetçi ve değişken piyasa ihtiyaçlarına yanıt veren operasyonlarına destek olmak, servis kalitesinin yükseltilmesiyle mümkün oluyor.

BT Bilgi Teknolojileri ile ortaklaşa yürüttüğümüz bu projede altyapı olarak mümkün olduğunca yalınlaştırma prensiplerini göz önünde bulundurduk. Aynı zamanda hizmet kataloğumuzu tanımladık ve tüm paydaşların, aynı yapı üzerinden görünür olan ilgili tüm hizmetlere erişimi sağlandı.

Projenin altyapısı esnek ve büyüyebilir bir mimaride tasarlandığı için yeni hizmet tanımlamalarımızı da çok hızlı bir şekilde devreye alabilir duruma geldik.”

BT Hizmet Katalogu’nun kurgulanması ve yönetiminde özverili ekibiyle projenin kısa zamanda gerçeklesmesini saglayan Yapı Kredi BT Hizmet Dagıtım ve Yönetim Direktörü Tuncay Nerat ise proje hakkında su bilgileri verdi:
“BT Hizmet Kataloğunun tanımlanması, bankamızda hizmet sunan BT içi ve BT dışı tüm birimler ile birlikte hizmet yaşam döngüsünün ortaklaşa belirlenmesi oldukça zorlu bir yolculuktu. Ancak hedeflediğimiz noktaya vardığımızda tüm paydaşlara sağlayacağımız faydalar, bu yolculukta en önemli motivasyon kaynağı oldu.

Hem uygulama, hem de süreç danışmanlığı anlamında birlikte çalıştığımız BT Bilgi Teknolojileri, bize hem zaman, hem de iş gücü olarak ciddi tasarruf sağlamış oldu. En karmaşık süreçlerden en basit süreçlerin tasarımına doğru bir yol haritası belirledik. Bu da bugün geldiğimiz noktada yeni hizmetlerin tasarımında çok daha hızlı olmamıza, dolayısı ile kullanıcılarımızı daha çok memnun etmemize olanak sağlıyor.”

BT Bilgi Teknolojileri’nin bankaya sundugu hizmet katalogu çözümü, kurumda sunulan tüm hizmetlerin görünürlügünü saglarken, kaynakların daha efektif kullanımı için merkezi bir çıkıs noktası haline geldi.

Üçüncü parti kurumlardan yapılan hizmet alımlarıyla ilgili sözlesmelerin (SLA) yönetimi merkezilesirken, ana bankacılık sistemiyle yapılan entegrasyon sayesinde hizmetlerin yaygınlastırılması hızlandı. Ayrıca ag altyapısına ait varlıkların yönetimini saglayan üçüncü partilerle yapılan entegrasyon ile bu alandaki hizmetlerin yönetimi de daha yalın bir görünüm kazandı.

Bugün, Yapı Kredi’nin BT Hizmet Katalogu projesi, Türk bankacılık sektörünün geldigi noktayı göstermesi açısından önemli bir kilometre tasıdır.

İletişim

Mesajınızı yazın.

Aramak istediğinizi yazın ve Enter tuşuna basın