İhracatımızın Bayrak Markası Tofaş, Kalite ve BT Hizmet Yönetimi ile Rakipsiz …

İş

+10 YILLIK TECRÜBE

BT Bilgi ve Tofaş birlikteliği, 2004 yılında Hizmet Masası desteğiyle başladı. Veri tabanı ile birlikte altı sunucu üzerinde koşan ve CA Service Desk Manager teknolojisinden güç alan Tofaş Hizmet Masası’nın, zaman içinde bayiler tarafından kullanılması ve hem dış, hem de iç kullanıcılar için tek bir ara yüz haline gelmesi ile hizmet süreçleri giderek derinleşti.

Veri merkezleri kurumlar içinde, diğer birimlerden yalıtık ve sadece teknik çözümler üreten iş birimleri olmaktan giderek uzaklaşıyor. BT profesyonelleri ise veri merkezinin, artık kurumun iç ve dış müşterilerine onların istedikleri gibi, işlerini kolaylaştıracak, çok daha nitelikli, ölçülebilir ve süratli hizmet vermesini istiyor.

Şu an yan sanayii ve bayileri ile birlikte 30 farklı kategoride tanımlı 18 bini aşkın kullanıcı Tofaş Hizmet Masası’nda faydalanırken, son bir yıllık süreçte Tofaş Hizmet Masası üzerinden ürün ya da hizmetlerle ilgili 67 binden fazla talebe, öneri ve şikayet bağlamında 48 bin talebe ve 6 bin 700 değişiklik talebine, yaklaşık 8 bin sistem yapılandırma isteğine yanı türetilmiş.

BT Bilgi hizmet yönetiminin diğer aşamalarında da Tofaş’ın iş süreçlerine katkıda bulunuyor: Örneğin, zaman yönetimi projesi ile veri merkezi çalışanlarının yaptıkları işleri girebilecekleri ve raporlamaların ortaya çıkması, arzulanan şeffaf BT yönetimine destekverirken, bugün Tofaş tarafından planlanan işlerin akışı, sistem üzerinden otomatik olarak gerçekleşiyor.

İhtiyaç

TOFAŞ AĞIRLIĞINI KORUYOR

BT Bilgi, 10 yıldır kesintisiz iş gören ve sürekli yenilenen Tofaş BT Hizmet Yönetimi kapsamında, ITIL süreçlerinin değerlendirilmesinden (ITIL Assesment), Koç Sistem entegrasyonuna; problem, değişiklik, zaman ve talep yönetimi gibi çeşitli süreçlerden, SLA OLA yapılandırmasına kadar olan birçok hizmeti, kendi uzmanlık ve danışmanlık potansiyeli ile destekleyerek şirketin olağanüstü dinamizmine katkıda bulunuyor. Yaklaşık 18 bini aşkın Tofaş veri merkezi kullanıcısı için Tofaş Hizmet Masası, her gün onlarca talebe yanı türeten güçlü bir çekim merkezi oluşturuyor

Otomotiv sanayimizin öncü markalarından Tofaş, bugün Türkiye’de üretimi gerçekleştirilen her beş araçtan birini üretirken, gerek üretim gücü, gerekse ihracat performansı itibarıyla ekonominin gurur markalarından biri olmayı sürdürüyor. 2013 itibarıyla Avrupa pazarlarında yaşanan daralmaya rağmen, Tofaş, ihraç pazarlarını çeşitlendirme stratejisi kapsamında bir önceki yıla göre ihracat hacmini bir önceki yıla göre yüzde 3 oranında artırdı ve Türkiye’nin üçüncü büyük otomotiv ihracatçısı olarak ağırlığını bir kez daha ortaya koydu.

Çözüm

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALİTE

İlk Adım Sürdürülebilir Kalite

BT Bilgi Teknolojileri’nin Tofaş’taki deneyimini ve hizmetlerini özetleyen BT Bilgi Hizmet Planlama Yöneticisi Barış Işıklılar, şunları söylüyor:

“BT Hizmet Yönetimi, tanım olarak, bir organizasyonun iş gereksinimlerine yanıt veren öncelikli BT hizmetlerinin sunumunu gerçekleştirmek ve desteğini vermektir. Biz de BT Bilgi olarak, ülkemizin yüz akı üreticilerinden ve ihracatçılarından Tofaş’ta, işin verimliliği ve çıktılarına katkıda bulunmaktan, başka bir ifadeyle teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak toplam kalitenin artışını hedefleyen profesyonellere destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İyi planlanmış bir BT Hizmet Yönetimi ile ortaya çıkan iş kalitesinin, kurumlara, iş süreçlerinde verimlilik, çalışan verimliliğinde artış, maliyetlerin azalması ve dolayısıyla pazarda ciddi rekabet avantajı elde etmek şeklinde geri döneceği kesin bir olgudur. Tofaş ise bunun en önemli pratiklerinden biri olarak sektörüne öncülük etmektedir. BT Bilgi’nin ITSM danışmanlığı ve uzmanlık desteği ile Tofaş’ta birçok iş sürecine önemli katkılarda bulunduk. Tofaş’ın bir dünya markası olarak teknoloji yatırımlarındaki liderliği ve müşteri memnuniyetine yönelik yaptığı yatırımlarla daha çok uzun süreler, dış pazarlarda Türkiye’yi başarıyla temsil edeceğine inanıyor; sürdürülebilir kalite anlayışını uzun yıllar başarıyla ayakta tutan bu markamıza destek vermekten büyük gurur duyuyoruz”.

Sonuç

YENİLİKÇİLİK İŞİN DOĞASINDA VAR

İlk Adım Sürdürülebilir Kalite

BT Bilgi Teknolojileri’nin Tofaş’ta ki deneyimini ve hizmetlerini özetleyen BT Bilgi Hizmet Planlama Yöneticisi Barış Işıklılar, şunları söylüyor:

“BT Hizmet Yönetimi, tanım olarak, bir organizasyonun iş gereksinimlerine yanıt veren öncelikli BT hizmetlerinin sunumunu gerçekleştirmek ve desteğini vermektir. Biz de BT Bilgi olarak, ülkemizin yüz akı üreticilerinden ve ihracatçılarından Tofaş’ta, işin verimliliği ve çıktılarına katkıda bulunmaktan, başka bir ifadeyle teknolojiyi en iyi şekilde kullanarak toplam kalitenin artışını hedefleyen profesyonellere destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İyi planlanmış bir BT Hizmet Yönetimi ile ortaya çıkan iş kalitesinin, kurumlara, iş süreçlerinde verimlilik, çalışan verimliliğinde artış, maliyetlerin azalması ve dolayısıyla pazarda ciddi rekabet avantajı elde etmek şeklinde geri döneceği kesin bir olgudur. Tofaş ise bunun en önemli pratiklerinden biri olarak sektörüne öncülük etmektedir. BT Bilgi’nin ITSM danışmanlığı ve uzmanlık desteği ile Tofaş’ta birçok iş sürecine önemli katkılarda bulunduk. Tofaş’ın bir dünya markası olarak teknoloji yatırımlarındaki liderliği ve müşteri memnuniyetine yönelik yaptığı yatırımlarla daha çok uzun süreler, dış pazarlarda Türkiye’yi başarıyla temsil edeceğine inanıyor; sürdürülebilir kalite anlayışını uzun yıllar başarıyla ayakta tutan bu markamıza destek vermekten büyük gurur duyuyoruz.”

Neden BT Bilgi?

İletişim

Mesajınızı yazın.

Aramak istediğinizi yazın ve Enter tuşuna basın