Teknolojinin Bir Bileni: Tavsiye Motorları

Web arama motorlarının kullandığı doğal dil işleme yetenekleri ve analitik metotları baz alan Tavsiye Motoru teknolojisi, kuruluşların, içgörüye dayalı hızlı karar almayı kolaylaştıran uygulamalar geliştirmesini sağlıyor.

Paritus-Akıllı Arama Çözümleri yazılım ekibinin de üzerinde çalıştığı bu güçlü yaklaşım, kuruluşların rekabetçi kalmalarını ve karlılığı artırmalarını kolaylaştıran güvenilir tavsiyeler ile şirketlere işlerinden yüksek performans elde etme olanağı sunuyor.

 

Bill Gates’in yapay zekanın ortaya çıkaracağı risklere dikkat çekmesi ve IP temelli Nesnelerin İnterneti (IoT)  konusunda yaşanan heyecanın aynı günlere denk gelmesi pek nedensiz değil. Cisco’nun DHL ile birlikte hazırlamış olduğu rapora göre bugün internet bağlantılı 15 milyar cihazın 2020 yılına kadar 50 milyara tırmanacağı varsayılıyor. Bu nedenle Nasrettin Hoca’nın fıkrasında olduğu gibi, bilişim endüstrisi de şimdi evin önünden geçen koyunların tüylerinden faydalanmak için harıl harıl çalı dikmekle meşgul.

Sadece Nesnelerin İnterneti’nin önümüzdeki dönemde 8 trilyon dolarlık bir iş hacmi yaratması öngörülüyor. Bunun sadece 2,1 trilyon dolarının yenilikçi girişim ve gelirlerden kaynaklanacağı söyleniyor. Cisco ve DHL raporuna göre bu gelirin 700 milyon doları müşteri alışkanlıklarını kökten değiştirecek ve ona farklı yetkinlikler kazandıracak yeni deneyimlerden kaynaklanacak.

Tavsiye Motoru niçin bunlardan biri olmasın!

Neden, derseniz milyonlarca IP bağlantılı nesnenin oluşturduğu bir dünyada ister bireysel, ister kurumsal olsun tüketiciyi bazı önemli riskler bekliyor.

Seçenek ve tercih zenginliği

Geçmişin kitlesel üretim (mass production) mantığı yerini daha özelleştirilmiş ve yenilikçi işlere bırakırken, sosyal yapılar hızlı bir değişime uğruyor. Geçmişin simgesi olan büyük markaları anımsayınız. Bu ilk öncüler, yaşam tarzlarımızı değiştirmekle kalmadı, daha sonra yüzlerce farklı türevi ortaya çıkmasına rağmen öncülerinin isimleriyle anımsandılar.

Gilette, Vespa, Jeep, Atari, Rimel, Nivea, Teflon, Zippo, Aspirin, Vicks, Thermos…

Daha birçoğunu saymak mümkün… Ancak dünya giderek değişiyor. Şimdi hiç ummadığınız bir ülkede aklınıza bile gelmeyecek küçük bir girişimci grubu, gerçekten önemli bir gereksiniminiz olan bir şeyleri üretiyor ve sınırlı bir pazara sunuyor. Üstelik bunlar dünyanın farklı yerlerinde aynı hızda ve yoğunlukta gerçekleşiyor. Büyük olasılıkla bunlardan birkaçı geleceğin dünyasını şimdiden şekillendirmeye başladı bile.

Bir başka gelişme ise tüketici kesimlerinin artık çok daha ayrıntılı analiz edilebilmesi. Ortaya çıkan yeni bilgi nedeniyle dünyanın beğeniler ve tercihler açısından sadece siyahlar ve beyazlardan oluşmadığının anlaşılması. Bugün standart bir gereksinim için bile internete başvurduğunuzda karşınıza gelen seçeneklerin bolluğu sizi şaşırtabilir. Bunun nedeni insan beğenisi ve tercihlerinin giderek artan zenginliğidir.

Bu bolluk karşısında kısa bir sürede bir seçim yapmak istiyorsanız güvendiğiniz bir yerden tavsiye almanız gerekebilir.

Herkesin tavsiyeye ihtiyacı var

Aynı sorun onlarca hatta yüzlerce çalışanı olan kurumlar ve hatta milyonlarca insana hizmet vermek zorunda olan kamu kurumları için de farklı bir şekilde ortaya çıkıyor.

İşlerin kesintisiz ve sağlıklı yürümesi için çalışanlarınızın işle ilgili istekleri önemlidir. Bilgisayarlar bozulabilir, finansal analizlerle yoğun mesai harcayan çalışanlarınız daha iyi bir yazılım talep edebilir. Faturalarını ödemeye çalışan sıradan bir vatandaş e-devletin sunduğu olanaklar ve kolaylıklar hakkında bilgi sahibi olmayabilir.

Kurumlar da insanlar gibidir. Talepler ve istekler kurumsal yönetimler için sıkıcı gibi görünse de onların yaşamsal varlığını sürdürmesini ve kendilerini geliştirebilmesini sağlar. Sadece hangi talebin kendi varlığı için doğru bir istek olduğunu bilmesi onu yerine getirmek için yeterli olacaktır.

Bu noktada günlük yaşamın baskısını azaltmak, bireyleri daha üretken ve verimli hale getirmek her şekilde olanaklıyken teknoloji bu kolaylığın aracı olmalıdır, karmaşanın ve kafa karışıklığının değil. Tavsiye motorlarının (recommendation engine) gündeme gelmesinin temel nedeni budur.

Güvenilir tavsiye için verinizi konuşturun

Web arama motorlarının kullandığı doğal dil işleme yetenekleri ve analitik metotları baz alan Tavsiye Motoru teknolojisi, kuruluşların, içgörüye dayalı hızlı karar almayı kolaylaştıran uygulamalar geliştirmesini sağlıyor.

Paritus yazılım ekibinin de üzerinde çalıştığı bu güçlü yaklaşım, kuruluşların rekabetçi kalmalarını ve karlılığı artırmalarını kolaylaştıran güvenilir tavsiyeler ile şirketlere işlerinden yüksek performans elde etme olanağı sunuyor.

Tavsiye Motoru (Recommendation Engine) zaman içindeki tüm kullanıcı davranışlarını analiz ederek, bu bilgiyi belirli algoritmalar ve eşleşmeler ile anlamlandıran ve sonuçta zengin bir profil oluşturan bir yazılım sistemidir. Bu sayede her kullanıcının spesifik olarak elde etmek isteyebileceği sonuçları gerçek zamanlı olarak üretebilir.

Tavsiye motorları, kurumların kendi içinde çalışanların beklentilerini karşılamak amacıyla yardım masalarına destek verirken, internet ortamında müşterilerin gereksinimlerini tam olarak anlamak ve tüketiciye aradığının karşılığını sunmak için de kullanılırlar.

Dahası, Tavsiye Motoru, e-ticaret ile sınırlı kalmadan, kuruluşların kendi verilerinden hareketle ve ihtiyaca göre farklı pozisyonlardaki kullanıcılara ürün kataloglarından, stok miktarlarına kadar çeşitli bilgi kaynaklarından en doğru tavsiyeleri sunabilir; bu tür uygulamalar, tüketici dostu ürün pazarlamadan, turizmden sağlık endüstrisine müşteriye en doğru hizmetin verilmesini sağlayarak müşteri tatminini artırır.

Kurumların ihtiyaçlarına yönelik çalışma

Paritus olarak Tavsiye Motoru gibi yenilikçi çözümler ile kurumsal verinin değerini ortaya çıkarmaya, müşterilerimizin sorunlarını çözmelerine ve doğru kararlar almalarına yardımcı oluyoruz. Müşterilerimizin ve üçüncü tarafların verilerini birleştirip, bu verilere analitik modeller uygulayarak ve yazılım yardımıyla anlamlı bilgilere dönüştürüyoruz.

Gerçekleştirdiğimiz bazı Tavsiye Motoru çalışmaları, özellikle hizmet masası yönetiminde gerek çalışan, gerekse hizmet sunum süresi açısından ciddi tasarruflar sağladı.

BT hizmet kataloglarının varlığına rağmen çoğu kez çalışanlar, benzer talepler için farklı formlarda istekte bulunurken şimdi Tavsiye Motoru çözümümüz sayesinde çalışandan gelen talebin aslında neyi ifade ettiği şimdi daha iyi anlaşılabiliyor. Aynı şekilde çalışan da talebini belirtirken aynı anda kendisini doğrulayan ya da düzelten ekran uyarıları ile karşılaştığı için talebini çerçevesi belirli ve net bir ifadeyle yapabiliyor.

Paritus olarak kurumsal bilgiye yaptığımız yatırımın doğal bir sonucu olarak müşterilerimizin veri toplama, standartlaştırma ve modelleme süreçleri, karar alma süreçleri ve iş akışlarını yönetme süreçleri gibi karmaşık işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirmesini sağlıyoruz. Skorlama, modelleme ve yazılımlar geliştiriyor, hem sipariş üzerine hem de tüm müşterilerimiz arasında yaşanan ortak bir sorun olduğunu gördüğümüzde sektöre yönelik çözümler üretiyoruz.

Tavsiye stratejisi

Kuşkusuz tavsiye motorlarının temelinde Makine Öğrenimi (Machine Learning) ilkeleri çalışıyor. Bu ilkeler çerçevesinde öncelikle,

  • Kurumsal veri gerekli nitelikler saptanarak kalite itibarıyla iyileştiriliyor
  • Özellikler ile modelleme yapılıyor; böylece, kullanıcı bilgileri, ürünler veya paylaşımlar eşleşiyor.
  • Skorlama ile tavsiyeler arasında derecelendirme yapılıyor ve öncelikli seçim önerileri sunuluyor.

Hızla büyüyen kurumlarda çalışan talepleri artarken, maliyetleri dizginlemek ancak en doğru seçimleri yapmakla mümkündür. Otomasyonla sunulan seçenekler, yönetime daha tutarlı ve öngörülebilir tercihlerde bulunma şansı sunar. Tavsiye motorları bu nedenle yönetimlere de daha akılcı yatırımlar yapma ve ciddi anlamda tasarrufta bulunurken müşteri memnuniyetini de artırma şansı verirler.

Verimlilik için doğru bilgi esastır ve tavsiye motorunun temel amacı da, hem onu kullanan, hem de hizmeti veren açısından doğru bilgiye dayalı hızlı ve kesin kararlar almayı kolaylaştırmaktır.

daha fazla bilgi için www.paritus.com

İletişim

Mesajınızı yazın.

Aramak istediğinizi yazın ve Enter tuşuna basın